Klubmesterskab

Vallensbæk Rideklub afholder hvert år klubmesterskab i dressur, spring og TREC for ryttere som er medlem af VLR, både privat og rideskole ryttere.

VALLENSBÆK RIDEKLUB

BESTEMMELSER FOR KLUBMESTERSKAB TREC

Privatryttere og Rideskoleryttere

REGLER FOR DELTAGELSE I KLUBMESTERSKABET:

• Rytteren skal have været medlem af VLR (Aktivt medlemskab) senest ved udløb af ordinær tilmeldingsfrist. (herefter kan man således ikke melde sig ind i klubben og efteranmelde)
  • Til næste år ændres perioden for medlemskab!
  • Medlemskab af TREC Danmark er IKKE påkrævet for at starte i klubmesterskabet.
  • Rytteren må kun starte klubmesterskab for 1 klub i indeværende år.
  • For at deltage i rideskoleklubmesterskabet skal rytteren være tilmeldt et hold på Vallensbæk Rideakademi. En rideskolerytter må deltage i mesterskabet både for privatryttere og rideskoleryttere, såfremt de har et aktivt ungdoms- eller seniormedlemskab af VLR.
  • Ønsker en rideskolerytter således at starte begge mesterskaber, skal det være på 2 forskellige heste/ponyer – en rideskolehest og en privatejet hest.
  • En ekvipage må dog kun deltage i ét klubmesterskab i hver disciplin pr år.

DER AFHOLDES TO MESTERSKABER:

• 1 for privatryttere (heste og ponyer)
  • 1 for rideskoleryttere (heste og ponyer)

KLUBMESTERSKABSKLASSER:

• Privatryttere: T5
  • Rideskoleryttere: T00, trækker tilladt i alle 3 faser. POR må rides i grupper på op til 6 ekvipager.
  • Indskud iht. propositionerne.

UDELUKKELSER:

• Privatryttere: For resultater opnået i kvalifikationsperioden (2020-2022) gælder: Ryttere der har gennemført T25 eller ekvipager, der har gennemført T20 må ikke starte.
  • Rideskoleryttere: Ingen udelukkelser, men kun åbent for rideskoleryttere på VRA på en af VRA’s rideskoleheste / -ponyer.

TILMELDING (GÆLDENDE FOR I ÅR):

• Privatryttere: ved mail til Henrik Jørgensen, mail: henrik@x24.dk med oplysning om navn på hest og rytter.
  • Rideskoleryttere: på skema hos Anne Knudsen med oplysning om navn på hest og rytter.
  • Indskud skal betales senest 5 dage før stævnet. Info følger sammen med tidsplanen for stævnet.

Antal dommere: iht til TREC Danmarks reglement.

ROSETTER OG PRÆMIER:

• Alle deltagende ekvipager modtager en KLUBMESTERSKABSROSET.
  • Vinderen modtager æresbånd, VLR-plaquette og æresdækken (der kan efterfølgende bestilles dækken i den ønskede størrelse)
  • Vinderen modtager endvidere en pokal ved den efterfølgende generalforsamling.

Vi takker vore sponsorer

Vallensbæk Rideklub